Naprawa czy wymiana uszkodzonej opony?

Przebita opona nie od razu oznacza konieczność zakupu nowej. Należy jednak pamiętać, iż nie wszystkie usterki podlegają naprawie. Jeśli na oponie widoczne jest wybrzuszenie, dla własnego bezpieczeństwa trzeba ją jak najszybciej wymienić. Uszkodzeń dyskwalifikujących opnę z dalszej eksploatacji, jest oczywiście znacznie więcej.

Jakie są rodzaje uszkodzeń ogumienia?

Wbrew pozorom opony samochodowe wcale nie są odporne na uszkodzenia, zwłaszcza jeśli nie są prawidłowo eksploatowane. Najechanie na krawężnik czy dziurę w drodze może spowodować uszkodzenia, które nie będą nadawały się do naprawy. Dużą ostrożność należy zachować zwłaszcza w sezonie zimowym, gdy na jezdni zalega warstwa śniegu i lodu pod którą kryją się przeszkody. Każdy kierowca w przypadku powstania usterki zjeżdża do najbliższego punktu wulkanizacyjnego, którego poszukuje poprzez swój smartfon. Dzięki temu, może zajrzeć na stronę http://www.prowarsztat.pl/oferta/mechanik. Jeśli opona została uszkodzona z boku pod wpływem otarcia o ostrą krawędź chodnika czy inną przeszkodę, żaden fachowiec nie podejmie się jej naprawy, bynajmniej nie powinien, nawet jeśli ogumienie posiada niski indeks prędkości. Klejenie takiej opony nie jest ani opłacalnym, ani bezpiecznym rozwiązaniem.

Wybrzuszenie na oponie- naprawiać czy nie?

W przypadku gdy na oponie powstanie bąbel, a dokładnie na jej ściance bocznej będzie oznaczało, że uszkodzona została wewnętrzna struktura, czyli opona nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Owszem tego typu uszkodzenie nie będzie powodowała zmian ciśnienia powietrza w kole, jednak jazda nie będzie już bezpieczna, gdyż pod naciskiem, wybrzuszenie może w każdej chwili pęknąć, stwarzając duże zagrożenie. Niestety wiele osób decyduje się mimo zagrożenia na samodzielną naprawę opony, zamiast wymienić ją na nową.

Jakie uszkodzenia można naprawiać?

Najczęstszym problemem, z jakim kierowcy zwracają się do serwisów wulkanizacyjnych, jest przepicie opony poprzez najechanie na ostry przedmiot. Oczywiście takie uszkodzenie można szybko naprawić i jest to całkowicie bezpieczne rozwiązanie. Wystarczy znaleźć dobry serwis taki jak http://www.prowarsztat.pl/oferta/wulkanizacja bądź kupić zestaw naprawczy i skleić oponę samodzielnie. Należy jednak pamiętać, iż przebicie punktowe można reperować, jeśli ubytek nie jest większy niż 5 milimetrów. Jeśli przebita opona ma wysoki indeks prędkości, ze względów bezpieczeństwa powinna być od razu wymieniona na nową. Powstałe z boku opony otarcia nie podlegają naprawie, mimo iż mogą wpływać na ogólny wygląd ogumienia. Nie są jednak groźne. Nie naprawia się również wgłębień na ściance bocznej, które zazwyczaj są wadą produkcyjną, a nie uszkodzeniem. W przypadku wątpliwości najlepiej skontaktować się z ekspertem, który po dokładnym obejrzeniu opony doradzi czy naprawa jest możliwa.

UWAGA!

Naprawa uszkodzonej opony wymaga, by koło zostało ponownie wyważone za pomocą specjalnego sprzętu. Jeśli zaniecha się tej czynności, bieżnik może nierówno się ścierać, co w konsekwencji może doprowadzić do kolejnych uszkodzeń.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here