Maglownica

Nowoczesne samochody składają się z wielu elementów oraz podzespołów, dzięki którym możemy korzystać z ich wszystkich funkcji oraz możliwości. O wielu z nich często nie mamy nawet pojęcia, ponieważ są głęboko ukryte w konstrukcji pojazdu, a mimo to pełnią kluczową dla każdego auta rolę. Doskonałym przykładem takiego podzespołu może być maglownica. Jest to bez wątpienia cichy bohater, bez którego żaden nowoczesny samochód nie mógłby normalnie funkcjonować. Właśnie dlatego to maglownica jest bohaterem naszego dzisiejszego artykułu. Serdecznie zapraszamy Państwa do dalszej lektury.

Co to jest maglownica?

Maglownica nazywana jest również przekładnią kierowniczą. Jest ona bardzo ważnym elementem każdego samochodu, gdyż odpowiada za możliwość skręcania przednich kół. Maglownica jest przekładnią zębatkową o dość zaawansowanej budowie. W nowoczesnych samochodach, które wyposażone są w liczne układy elektryczne oraz dodatkowe rozwiązania, przekładnia kierownicza jest znacznie bardziej rozbudowana i zaawansowana, niż miało to miejsce w przypadku starszych pojazdów.

Jaką rolę pełni maglownica?

Tak jak już wspomnieliśmy, zadaniem maglownicy jest skręcanie kołami przedniej osi. Przekładnia kierownicza odpowiada więc za przekazanie ruchu z kierownicy na skrętną oś naszego pojazdu. Jak łatwo się domyślić, maglownica jest bardzo istotnym elementem każdego pojazdu. Zależy od niej nie tylko sposób i jakość działania funkcji skręcenia, ale również nasze bezpieczeństwo. Jakiekolwiek luzy lub inne objawy awarii występujących w przekładni kierowniczej, mogą powodować liczne i niebezpieczne sytuacje na drodze. Maglownica jest więc elementem, o który warto odpowiednio zadbać i stale monitorować jego stan.

W którym miejscu znajduje się maglownica?

Przekładnia kierownicza wchodzi w skład całego układu. Najczęściej jest ona montowana pomiędzy kolumną kierownicy, a drążkami. Jest ona ułożona poziomo względem wspomnianej kolumny, dzięki czemu może przekazywać ruch pochodzący z koła kierownicy na drążki, a następnie na koła.

Istnieją różne rodzaje maglownic. Wyróżniamy tutaj m.in. przekładnie zębatkowe, ślimakowe oraz śrubowo-kulkowe. Ich zastosowanie zależy od możliwości i potrzeb konstrukcyjnych całego układu, a także od tego, czy samochód posiada napęd na przednią, czy tylną oś.

Jakie są popularne usterki maglownicy?

Maglownice są stosunkowo bezawaryjnymi podzespołami naszego samochodu. Ich usterki zdarzają się bardzo sporadycznie i raczej nigdy nie mają charakteru nagłego. Najczęściej występującymi awariami przekładni kierowniczej są m.in. pęknięta obudowa, wycieki płynu oraz uszkodzenie lub zużycie gumowych osłon. Jeśli w naszym samochodzie znajdziemy jakiekolwiek awarie maglownicy, to powinniśmy jak najszybciej udać się do serwisu, celem pełnej diagnostyki oraz ewentualnej naprawy lub wymiany na nowy egzemplach.

Żeby uchronić się przed nagłą awarią maglownicy, warto również reagować na następujące sygnały: wyciek płynu, trzaski podczas ruchu kierownicy, duży luz na kierownicy i problem z utrzymaniem właściwego toru jazdy, a także blokowanie się kierownicy lub zanikanie wspomagania.

Maglownica jest bez wątpienia jednym z najważniejszych elementów każdego samochodu. Właśnie dlatego warto wiedzieć o niej jak najwięcej, a także poznać jej charakterystyczne usterki oraz ich objawy.

Jeśli objawy wskazują na zużycie maglownicy w Państwa pojeździe, to serdecznie zapraszamy do odwiedzenia sklepu internetowego Ucando.pl, który pod adresem https://www.ucando.pl/k/maglownice/U0406 oferuje ogromny wybór nowych maglownic do Waszego auta, które dostępne są w korzystnych cenach.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here