VW Polo ceniony dziś jest jako niewielkie, solidnie wykonane auto o miłej dla oka linii. Czy jednak jest w stanie zadowolić również kierowców stawiających na ekonomiczną jazdę? Zobaczmy, jak wygląda średnie spalanie VW Polo w przypadku wybranych wersji z ostatnich czterech generacji, a więc od „trójki” do „szóstki”.
Volkswagen Polo VI
Szósta generacja Volkswagena Polo jest bardzo podobna do wersji poprzedniej. Nie znajdziesz tutaj znaczących różnic stylistycznych, widać wciąż duże podobieństwo do Golfa i Passata. W Europie Volkswagen Polo szóstej generacji dostępny jest wyłącznie w odmianie pięciodrzwiowego hatchbacka. Jeżeli ktoś szukałby sedana, to niestety należałoby sprowadzać auta z… Ameryki Południowej. Jedynie na tym kontynencie Volkswagen zdecydował się udostępnienie takiej opcji. „Szóstka” powstała na platformie podłogowej Group MQB A0. To produkt stworzony pod wszystkie miejskie auta VW. Podsumowując można powiedzieć, że to stary dobry VW Polo w nowej odsłonie. Wśród pozytywnych zmian można wymienić interesujące stylistycznie wnętrze. Generacja ta jest produkowana od 2017 roku.
VW Polo – spalanie generacji VI według producenta wynosi 4,6-4,7 l/100 km dla wszystkich jednostek TSI 1.0 w cyklu mieszanym. Silnik 2.0 TSI GTI DSG 200KM pali średnio 5,9 l/100 km. Silniki TDI 1.6 zużywają natomiast 3,7 l/100 km.
Volkswagen Polo V
Volkswagen piątej generacji został zaprojektowany przez Waltera de Slivę i zbudowano go na platformie podłogowej Volskwagen A5 (PQ25). To ta sama platforma, co w Audi A1 czy Seacie Ibiza czwartej generacji. „Piątkę” możesz kupić w wariancie czterodrzwiowego sedana lub hatchbacka w opcji trzy i pięciodrzwiowej. Generacja ta była produkowana od roku 2009 do 2017, a w 2014 przeszła facelifting. W Volkswagenie Polo V pojawiły się istotne podobieństwa do Golfa – zastosowano tu zbliżone koncepcje stylistyczne. Model ten miał spore sukcesy w branży. Zdobył zarówno wyróżnienie Światowego Samochodu Roku 2010 jak i Europejskiego Samochodu Roku 2010. To właśnie piątka w oczach wielu recenzentów zasłużyła na miano pierwszego pięknego Polo.
VW Polo – spalanie generacji V w przypadku silników TSI w cyklu mieszanym wynosi około 4,8 l/100 km dla jednostek 1.0-1.2. Natomiast silniki 1.8 zużywają 5,6 l/100 km. W przypadku diesli kierowca na każde 100 km będzie musiał zatankować 3,6 litra w cyklu mieszanym. (Jednak starsze wersje palą więcej).
Volkswagen Polo IV
Pomiędzy generacją V a IV widać różnice już na pierwszy rzut oka. „Czwórka” nie ma dziś już tak świeżego, nowoczesnego wyglądu, a nawet jako auto nowe, zbierała pochwały raczej za solidne wykonanie niż atrakcyjny design. Volkswagen Polo IV był produkowany od 2001 roku do 2009. Stworzono go na platformie podłogowej Group A04 (PQ24), czyli tej samej co np. Skodę Fabię pierwszej i drugiej generacji. W 2005 roku „czwórka” przeszła facelifting. Auto dostępne było w wariantach Polo Classic (4-drzwiowy sedan) oraz hatchback trzy- i pięciodrzwiowy.
VW Polo – spalanie IV generacji według producenta w cyklu mieszanym wynosi 5,8 litra w silnikach 1.5 TDI i 4,8 l/100 km w silnikach TDI 1.9.
Volkswagen Polo III
Trzecia generacja Volkswagena Polo oznaczała duże zmiany w stosunku do generacji drugiej – zarówno w wersji stylistycznej, jak i pod kątem zastosowanych rozwiązań technologicznych. Generacja trzecia produkowana była od 1994 roku do 2001, a w 1999 roku VW wypuścił dodatkowo wersje po faceliftingu. Model ten był powszechnie ceniony przez krytyków i otrzymał wiele nagród, w tym drugie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. „Trójka” powstała na tej samej platformie podłogowej co Seat Ibiza.
VW Polo – spalanie przykładowe generacji III w wersji z silnikiem 1.4 MPI to 7,5 l/100 km, natomiast z silnikiem wysokoprężnym 1.7 SDI to 4,7 l/100 km.