Chcesz kupić używane auto z charakterystycznymi czterema kółkami na grillu? Zobacz jak często będziesz musiał odwiedzać serwis Audi i z jakimi usterkami przyjdzie Ci się zmagać, jeżeli postawisz na jeden z często kupowanych modeli na rynku wtórnym.

Co się psuje w Audi A4 (2000-2007)?

Dawniej jednym z najczęściej poszukiwanych modeli było Audi A4 produkowane w latach 2000-2007, a również dziś wiele osób chętnie widziałoby się w takim aucie. Niestety kupując pojazd kilkunastoletni trzeba liczyć się z tym, że serwis Audi będzie nieunikniony. Problematyczny może okazać się m.in. silnik benzynowy 2.0 TFSI, w którym często dochodzi do wytarcia wałka rozrządu oraz uszkodzenia zaworu sterującego wariatorem faz rozrządu. Niestety jest to kosztowny mankament – za naprawę przyjdzie Ci zapłacić minimum 6500 zł. Podobną przypadłość ma 2.5 V6 TDI, zwłaszcza pierwsze roczniki. To jedna z najgorszych jednostek w serii A4. W obu przypadkach rozpoznasz problem po spadkach mocy, nierównej pracy silnika a nawet dymieniu.

Wiele kłopotów w Audi A4 sprawia także przekładnia automatyczna, zwłaszcza w silnikach 2.5 TDI. Pełna naprawa może przekroczyć 10 000 zł. Na szczęście skrzynię można też wymienić na zwykłą, jednak to również koszt przynajmniej 6000 zł.

Do wizyt w serwisie Audi z modele z serii A4 prawdopodobnie zmuszą Cię także pękające linki w podnośnikach przednich szyb oraz zacierające się mechanizmy wycieraczek. W obu przypadkach za wymianę będzie trzeba zapłacić 600-700 zł.

Serwis Audi Q5 – jakie usterki?

Audi Q5 doczekało się już następcy, więc jego ceny powoli spadają – wciąż jednak nie jest to auto tanie. Kupując na rynku wtórnym trzeba się dodatkowo liczyć z kilkoma kosztownymi naprawami.

Typową usterką w Audi Q5 są kłopoty z napinaczem łańcucha. Wystarczy przejechać kilkadziesiąt kilometrów, by konieczna była wizyta w serwisie Audi. Jeśli właściciel auta ma pecha, konieczny może okazać się nawet gruntowny remont silnika, gdyż przeskakujący łańcuch może uszkodzić głowicę i blok silnika. Dodajmy że usterka ta jest typowa dla aut produkowanych przed 2008 rokiem. W kolejnych latach produkcji Audi postanowiło zająć się tym problemem i w nowszych modelach awarie napinacza są znacznie rzadsze.

Dużym problemem (i kosztownym) w Audi Q5 może okazać się także przekładnia S-Tronic, zwłaszcza, jeśli poprzedni właściciel nie zadbał o regularne wymiany i jakość oleju. Podobnie jak większość usterek w tym modelu, kłopoty z przekładnią S-Tronic najczęściej pojawiają się przejechaniu 200 000 km.

Audi Q5 niemiło zaskakuje kierowców również niewłaściwą pracą turbosprężarki i dwumasowych kół zamachowych. Z reguły usterki tego typu pojawiają się w modelach, które przejechały przynajmniej 150 000 km. Warto to wziąć pod uwagę sprawdzając stan licznika w oglądanych modelach.

Wśród typowych awarii znajdują się również usterki elektroniki. Serwisowanie Audi często wymaga naprawiania komputera kontrolującego deskę rozdzielczą.

[Głosów:4    Średnia:3.5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here