Przyczepka motocyklowa nieco kłóci się z wizerunkiem niepokornego ridersa, który nie uznaje innego środka lokomocji oprócz swojego wypieszczonego jednośladu. Niemniej, czasy się zmieniają i dziś nawet uczestnicy zlotów przybywają na miejsce samochodem, za którym holują motor. Z przyczepki korzystają również zwolennicy crossu, enduro oraz wyścigów po torze, którzy nie chcą „żyłować” swojej maszyny na drodze publicznej. Jednak brak przyczepy najbardziej daje się we znaki w kryzysowych sytuacjach, gdy motor ulegnie awarii albo wywróceniu – wówczas sprzęt do holowania znacząco przyspieszy transport uszkodzonego jednośladu. W tym wpisie sprawdzamy, ile kosztują przyczepki motocyklowe i jakie modele masz do wyboru.
Otwarte lawety motocyklowe typu „rydwan”
Przyczepka w formie jednoosiowej lawety otwartej to najbardziej ekonomiczna opcja dla motocyklisty. Nową przyczepkę na dwa motory kupisz już za 2200 zł, wersję na trzy pojazdy możesz mieć już za 2700-3100 zł. Tego rodzaju przyczepki wykonane są z grubych metalowych profili zabezpieczonych przed korozją ocynkowaniem ogniowym. Mimo niskiej ceny konstrukcja platformy jest solidna i ciężka, a pasy załadunkowe skutecznie unieruchamiają motocykl w rampie na czas transportu.
Jednak wady takiego rozwiązania są oczywiste – otwarte przyczepki motocyklowe nie chronią maszyny przed czynnikami atmosferycznymi, uszkodzeniami mechanicznymi czy działaniem osób trzecich. W trakcie jazdy Twój motor może ulec zarysowaniu czy wgnieceniu, a i podczas postoju nie będzie zbyt bezpieczny. Ponadto platformy motocyklowe mają tylko jedno zastosowanie i nie przewieziesz w nich mebli czy dużych urządzeń. Nie da się również ukryć, że wożąc motor na otwartej lawecie, raz po raz będziesz spoglądać przez ramię, czy Twoja maszyna na pewno podąża za samochodem…
Kontener bagażowy na motocykle
Przyczepki motocyklowe w formie zamykanego kontenera kosztują w granicach 12 – 20 tys. złotych, a więc dziesięć razy więcej niż standardowe „rydwany”. Niemniej, wysoka cena rekompensuje wszelkie niedogodności – masz pewność, że Twój motocykl dojedzie w całości, nie będzie narażony na opady czy wiatr i nie spadnie z przyczepy wskutek złego zamocowania.
Zwrotna konstrukcja, dobre zawieszenie i opływowe kształty boksu sprawiają, że prawie nie czujesz dodatkowego obciążenia podczas jazdy. Zyskujesz pełny komfort podróżowania nawet w przypadku transportowania trzech klasycznych motocyklów.
Najdroższe przyczepki motocyklowe typu kontener są wyposażone w przydatne udogodnienia, np. sterowanie pilotem, źródło zasilania, zabezpieczenia antywłamaniowe, system eliminujący kołysanie. Weź również pod uwagę, że boks możesz wykorzystać jako garaż dla motocykli i skuterów, jak również używać go do przewozu dobytku czy dużych zakupów. Kontenerowe przyczepy motocyklowe często mają też dodatkowe drzwi boczne, dzięki czemu możesz łatwo zamocować maszynę lub zaprezentować ja w pełnej krasie bez wyjeżdżania z boksu.