Element, na którym znajduje się opona jest niezwykle ważny dla komfortu jazdy i stanu technicznego pojazdu. Mowa oczywiście o alufeldze.
Wykonana w niezwykle wyszukany sposób może być ozdobą samochodu. Obręcze mogą być wykonane ze stali lub z aluminium. To dwa najczęściej używane materiały do produkcji alufelg samochodowych. Od czasu do czasu wynalazcy serwują nam jakąś nowinkę. I proponują spojrzenie na tematykę zupełnie odmiennie. Czasem jest to nowy materiał. Innym razem zachwycająca prostotą konstrukcja. Kilka lat wcześniej jeden z producentów zaproponował element nośny dla opony wykonany z winylu. To było tak zwane dwa w jednym. Obręcz i opona stały się jednym elementem. Opona była bezciśnieniowa. Cudo miało zastąpić tradycyjne rozwiązania. Niestety tak się nie stało. Nie wiadomo czy na przykład używanie takiego rozwiązania nie wpłynęłoby na bezpieczeństwo użytkowników dróg.
Alufelgi samochodowe mają wiele zalet i mnóstwo przewag nad tymi wykonanymi z innych materiałów. Jednym z najmocniejszych punktów obręczy aluminiowych jest właśnie materiał. Wykonane są w całości z jednego bloku aluminium, co już na starcie daje im przewagę wielopunktową nad resztą konkurencji. Poza tym aluminium jest odporne na korozje, jaka jest udziałem felg stalowych. Źle zabezpieczone obręcze wykonane ze stali ulegną destrukcji. Postęp rozkładu korodującej stali jest zatrważająco szybki. I bez pomocy z zewnątrz samo żelazo nie obroni się przed zaborczą rdzą.
Aluminium jest elastyczne i lekkie. W porównaniu ze stalą jego waga jest niepomiernie mniejsza niż takich samych wyrobów z metali cięższych.
Sposobów na wytwarzanie felg z aluminium jest kilka. jedna z nich to metoda kucia metalu. Dość kosztowna, jednak daje wyśmienite efekty. Felgi zachowują się idealnie na drodze. Mogą przyjmować znacznie większe uderzenia bez szkody dla idealnej geometrii. Jest jeden mankament tej metody. Jest dość kosztowna. Jednak dla klientów ceniących sobie solidnie wykonana prace nie jest to problemem. Pojedyncze felgi wykonywane są metoda rzemieślnicza w całości ręcznie. zatem nie jest to seryjna produkcja. Stąd i taka cena.
Większa część felg, a właściwie można powiedzieć, że dziewięć na dziesięć egzemplarzy produkowanych jest przy zastosowaniu nisko ciśnieniowych odlewów. Obręcze spełniają założenia jakościowe w stu procentach. Dlatego biorąc pod uwagę ich koszt, są najbardziej popularne na rynku motoryzacyjnym całego świata.
Intensyfikacja produkcji wspomagana nowoczesnymi technologiami rodem z Doliny krzemowej pozwala na skuteczną optymalizację w zakresie kształtowania się cen. Koszt wyprodukowania każdej felgi z roku na rok maleje, dlatego ceny sukcesywnie spadają.
Rozwijający się z rozmachem rynek motoryzacyjny przyjmuje ten fakt z zadowoleniem. Coraz większa rzesza zadowolonych klientów może sobie pozwolić na, już nie luksus, posiadania na wyposażeniu swojego samochodu felg aluminiowych.
Felgi prezentują się dobrze i spełniają zadania w pełnym zakresie, dając satysfakcję użytkownikom i gwarancję na długie lata.