Jak jeździ Suzuki Swift Sport Hybrid

Wszyscy liczący się producenci samochodów mają już w swojej ofercie wersje z napędem hybrydowym. Do tego grona dołączyło również Suzuki, które jednak zaproponowało nieco inne rozwiązanie nazywane „mild hybrid”, czyli „miękką hybrydą”. Tę technologię znajdziemy również w najnowszym Suzuki Swift Sport Hybrid. Czy połączenie sportowych osiągów z ekonomią może się udać? Przekonaliśmy się, że jak najbardziej tak.

Efekt „podwójnego turbo”

Suzuki Swift Sport Hybrid jest napędzane silnikiem benzynowym 1.4 BOOSTERJET o mocy 129 KM i 235 Nm momentu obrotowego. Jednostka została sprzężona z 6-biegową manualną skrzynią biegów – precyzyjną, o krótkich przełożeniach, bardzo dobrze pasującą do charakteru układu napędowego. Silnik jest więcej niż dynamiczny, chętnie wkręca się na obroty, zapewnia wyczuwalny zapas mocy nawet przy dużych prędkościach autostradowych. Wystarczy wspomnieć, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 9,1 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 220 km/h.

Gdzie w tym wszystkim miejsce dla układu hybrydowego? „Mild hybrid” działa inaczej niż klasyczna hybryda z silnikiem elektrycznym. Tutaj producent zastosował 48-woltowy starter/generator ISG 10kW, który wspomaga silnik spalinowy momentem obrotowym 50 Nm. Całość układu uzupełniają akumulator litowo-jonowy 48V oraz przetwornica z 48V do 12V.

Dodatkowy moment obrotowy jest wyraźnie wyczuwalny podczas dynamicznego ruszania oraz przyspieszania. Można nawet odnieść wrażenie, że do dyspozycji mamy nie jedną, ale dwie turbosprężarki. Uczucie jest bardzo przyjemne, a już szczególnie wtedy, gdy musimy odwiedzić stację benzynową. Hybrydowy napęd gwarantuje niskie zużycie paliwa – zaledwie 5,6 litra na 100 kilometrów w ruchu miejskim.

Fantastyczne właściwości jezdne

Suzuki Swift Sport Hybrid prowadzi się niczym gokart – i nie ma w tym stwierdzeniu żadnej przesady. Auto trzyma się drogi jak przyklejone, układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i reaktywny, wchodzenie zakręty przy dużej prędkości daje mnóstwo frajdy i poczucie pełnej kontroli. To z jednej strony zasługa niskiej masy własnej pojazdu, a z drugiej szerokiego rozstawu kół. Nic dziwnego, że wielu recenzentów używa oryginalnego porównania i określa najnowszą generacją Swifta mianem „japońskiego Mini”.

Sportowy design

Suzuki Swift Sport Hybrid zachwyca stylistyką nadwozia. Znajdziemy tutaj kilka smaczków, które podkreślają sportowe ambicje tego auta. Uwagę od razu przykuwa tylny zderzak z dyfuzorem oraz podwójną końcówką wydechu.

Sportowy charakter został utrzymany także w środku, gdzie znajdziemy m.in. półkubełkowe fotele zapewniające bardzo dobre trzymanie boczne. Warto również odnotować bogate wyposażenie seryjne wersji Sport Hybrid, które obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, system multimedialny z kamerą cofania i nawigacją 3D, reflektory LED, tempomat adaptacyjny czy system kluczyka elektronicznego.

Codzienna jazda Suzuki Swift Sport Hybrid dostarcza wielu emocji, o czym możesz się przekonać rezerwując auto na jazdę testową. W tym celu skontaktuj się z autoryzowanym dealerem marki – MM Cars w Katowicach, gdzie otrzymasz także bardzo atrakcyjną ofertę zakupu tego nietuzinkowego samochodu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here