Dlaczego maszyn budowlanych nie naprawia się byle czym?

Prowizorka bywa najtrwalsza, ale są takie zastosowania, gdzie nie ma prawa się pojawić. Chodzi między innymi o maszyny budowlane. Tutaj stosowanie rozwiązań niedoskonałych i półśrodków jest najprostszą drogą nie tylko do opóźnienia prac, ale także podniesienia kosztów eksploatacyjnych, a w skrajnych przypadkach również może stanowić realne zagrożenie bezpieczeństwa.

Ile zależy od dobrej szyby?

Nawet najlepsze szyby w maszynach budowlanych mogą ulec uszkodzeniu. Są one bardzo trwałe i zabezpieczane specjalnym, mocnym laminatem, ale mają swoje granice wytrzymałości. Kiedy przychodzi pora na ich wymianę, wielu przedsiębiorców stawia na najtańsze zamienniki. Efekt? Kolejna wymiana za miesiąc, bo pęknięcie pojawia się już przy uderzeniu niedużym kamykiem. I wtedy można mówić o dużym szczęściu, bo gdyby był to zamiennik najniższej jakości, to nie można mieć nawet pewności co do bezpieczeństwa kierowcy. Poza tym lepsze szyby wolniej matowieją, zapewniając lepszą widoczność przez długie lata nawet w bardzo trudnych warunkach.

Tylko zawieszenie dzieli operatora od ziemi

Naprawy zawieszeń w maszynach budowlanych są bardzo drogie. Tylko nieliczni dostawcy, wśród nich firma cemasz.pl, mają swoje wewnętrzne procedury sprawdzania jakości części i kupując w takim sklepie, można być pewnym, że do maszyny trafi naprawdę dobrej jakości element. To niezwykle istotne – poza swoją masą, większość maszyn budowlanych musi przez zawieszenie amortyzować też siły działające na ładunek czy elementy robocze. To siły tak potężne, że najmniejsza wada fabryczna zawieszenia może w mgnieniu oka spowodować poważny wypadek. Abstrahując od zagrożenia dla operatora i ludzi wokół, zwykle w takim przypadku maszyna będzie unieruchomiona parę tygodni, a jej naprawa pochłonie olbrzymie pieniądze.

Hydraulika w robocie

Precyzja, z jaką wykonywane są nowoczesne układy hydrauliczne i siła, z jaką zaciska się przewody, sprawia, że każda kiepska część w takim układzie grozi poważną awarią. W tym przypadku na szczęście zwykle nie ma większego zagrożenia dla ludzi (choć i tego nigdy się nie bagatelizuje), ale usterka może całkowicie wyłączyć maszynę z pracy.

Remonty hydrauliki są kosztowne, a części do układów hydraulicznych mogą kosztować grube tysiące złotych – każdy, kto ma pojęcie o ich konstrukcji, ma też świadomość, że cen nie można obniżyć w nieskończoność, ale są sklepy, w których można kupić części zamienne o odpowiednim stosunku jakości do ceny. To pozwala oszczędzić trochę wydatków, ale bez ryzykowania zdrowia i życia operatorów i innych osób na placu budowy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here