To dzięki reklamie dowiadujemy się o istnieniu wielu firm i świadczonych przez nie usługach. Reklama towarzyszy nam już od starożytności, bo to właśnie wtedy, starożytni handlowcy – poprzez napisy na ścianach i murach – infromowali o swoich produktach i zachęcali do ich zakupu. Co prawda od tamtego czasu przeszła ona ogromną metamorfozę i ciągle istnieje, a to znaczy, że dobrze spełnia swoją funkcję. Posiadając własną firmę, bardzo istotne jest informowanie odbiorców o jej działaniu i usługach. Reklama jest nieodłącznym elementem istnienia wielu przedsiębiorstw. Często zastanawiamy się, jaki przekaz wybrać by dotarł do jak największej grupy docelowej i spełnił swoje przeznaczenie. Warto więc podczas rozważania za i przeciw różnych form promocji, wziąć pod uwagę reklamę na samochodzie. Dlaczego? Wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika. Koniecznie przeczytaj, jakie są zalety reklamy samochodowej i skąd wziąć na nią pomysł!
Samochód wizytówką twojej firmy?
Ciągle jesteś w ruchu? Prowadzisz działalność mobilną? Chcesz dotrzeć do znacznie większej grupy odbiorców, nie tylko lokalnych… a może często podróżujesz lub wykonujesz swoją pracę w różnych zakątkach kraju? Nieoceniona może być więc pomoc w promocji marki poprzez reklamę samochodową.
Możesz na swoim pojeździe wykonać duży, kolorowy wzór (pamiętaj jednak, że kolorystyka nie może być przytłaczająca) albo zamieścić tylko podstawowe informacje – czyli czym się zajmujesz i umieścić kontakt (numer telefonu, e-mail). Dobrym pomysłem będzie też umieszczenie logo firmy. Ciekawym sposobem na zwrócenie uwagi może okazać się chwytliwe lub grające na nosie odbiorcy – hasło. Takie reklamy najczęściej na długo zostają w pamięci. W zależności od prowadzonej działalności masz wiele różnych możliwości. Pamiętaj jednak, że reklama w formie samochodowej nie powinna zawierać dużo tekstu, ponieważ pojazdy przeważnie są w ruchu, a nawet jeśli nie – my ludzie, mamy tendencję do lenistwa, więc nie czytamy długich i nudnych treści, natomiast chętnie zwracamy uwagę na krótkie informacje, kolorowe obrazki i teksty, które nas w jakiś sposób (często humorystyczny) zaczepiają.
Musimy zastanowić się również nad metodą, jaką reklama zostanie wykonana. Najbardziej popularne i niezwykle trwałe jest oklejanie samochodu folią. Kiedy wybierzemy formę oklejania, musimy zastanowić się, czy będzie to duży wzór (obejmujący całe auto), czy mniejsza grafika – a może tylko wycięte litery.
Pamiętaj, że pojazd (nie tylko osobowy, ale i dostawczy, ciężarówka, auta terenowe, autobus, TIR i wiele innych) jest często jednym z elementów wizerunku firmy i Twoją wizytówką. Posiadając go, mamy więc doskonałą okazję i narzędzie do wykorzystania w celu komunikowania się z odbiorcami.
Zalety reklamy na samochodzie
Oklejanie pojazdów ma wiele zalet. Przede wszystkim dzięki nowoczesnemu, trwałemu drukowi oklejanie samochodów może posłużyć nam na lata, więc jest o wiele tańszą opcją niż wynajmowanie powierzchni reklamowej w przestrzeni publicznej. Ponadto, reklama na samochodzie:
- to ciągłe utrwalanie swojej marki w pamięci odbiorcy,
- często jest to tylko jednorazowy wydatek (trwałe wykonanie, bardzo długo utrzymuje się na karoserii),
- jest mobilna, ciągła i widoczna gołym okiem,
- pozwala trafić do znacznie szerszej grupy odbiorców,
- nie psuje krajobrazu i prestrzeni – nieinwazyjna, nie wzbudza negatywnych odczuć u odbiorcy,
- drukarnie są w stanie wykonać najróżniejsze wzory reklamowe, dzięki zaawansowanym technologiom – przykładem jest Sigma – nowoczesna drukarnia z Wadowic,
- mamy szeroki wybór materiałów, dużo możliwości, by zwrócić uwagę odbiorcy,
- drukarnia dostosuje się do potrzeb klienta (bardzo łatwa i szybka wymiana reklamy),
- dzięki takiej zmianie posiadamy odświeżony i ciekawy wygląd samochodu.
Wady reklamy samochodowej
Jak każda forma reklamy i ta może mieć swoje wady. Folia, którą obkleja się pojazd, nie może być położona na samochodach z oznakami korozji ani na uszkodzonym lakierze, ponieważ taki zabieg wyrządzić mógłby jeszcze więcej szkód. Niekiedy też zbyt kolorowe wzory mogą blaknąć z upływem czasu.
Wskazówki
Warto najpierw zadbać o odpowiednie podłoże do wykonania reklamy lub umieścić taki przekaz na przyczepie reklamowej, którą będzie można ciągnąć za samochodem. Należy też pamiętać o wyborze najlepszych specjalistów, którzy w profesjonalny sposób umieszczą reklamę, ponieważ dostanie się powietrza pod folię i inne nieprofesjonalne zabiegi mogą zaburzyć trwałość reklamy.
Skąd wziąć pomysł na reklamę?
Jeżeli mamy swoich pracowników (lub kilka chętnych, bliskich osób) dobrym krokiem będzie przeprowadzenie burzy mózgów i zapisanie pomysłów na tablicy lub kartce. Pamiętaj, że czasami najbardziej zwariowane pomysły mogą okazać się strzałem w dziesiątkę. Liczy się przede wszystkim kreatywność, czasami należy poświęcić też więcej czasu i uwagi na wybranie najlepszej opcji.
Może zdarzyć się jednak, że nie będziemy umieć sobie poradzić z wyborem grafiki lub nie mamy dobrego pomysłu na tekst, a nie chcemy robić zwykłej, informacyjnej reklamy (są branże, w których jednak reklama czysto informacyjna jest najlepszą wizytówką). W każdym z tych przypadków pamiętajmy, że możemy skonsultować się z profesjonalną firmą zajmującą się reklamą i promocją lub też drukarnią, w której chcemy wykonać reklamę i która z pewnością nam doradzi w odpowiednim wyborze.