Oklejanie samochodów folią 3M staje się coraz bardziej popularne. Jest doskonałą alternatywą do standardowego lakierowania, ponieważ przede wszystkim folia to materiał, który po prostu można ściągnąć bez żadnego uszczerbku dla lakieru pierwotnego. Proces ten, na jednym samochodzie, można powtarzać wielokrotnie.
Folie 3M są bardzo dobrym wyborem przede wszystkim dlatego, że są gotowe do użycia od razu. Nie wymagają np. wcześniejszego zdrukowania. Są to folie winylowe, podwójnie wylewane. W zależności od wybranego rodzaju mają różny stopień rozciągliwości. Posiadają dużą bazę kolorów podstawowych (około 120 odcieni) oraz różne struktury. Do tej pory najpopularniejszym wykończeniem był carbon.
W folia 3M zastosowane są dwie zaawansowane technologie, które sprawiają, że powierzchnia jest oklejona perfekcyjnie (bez bąbli powietrza):
– Controltak – mikrokulki, które znajdują się w kleju; ułatwiają one przesuwanie folii po oklejanej powierzchni
– Comply – mikrokanaliki, które pomagają odprowadzać powietrze spomiędzy powierzchni oklejanej, a folii
– Aby samochód mógł zostać oklejony folią 3M powierzchnia lakieru musi być w jak najlepszym możliwym stanie. Uszkodzeń typu głębokie rysy, ogniska rdzy czy wgniecienia nie da się zamaskować z użyciem folii.
Przed oklejaniem samochodó poddawany jest bardzo szczegółowym oględzinom w obecności właściciela. Następnie pojazd jest myty i suszony. Demontowane są takie elementy, jak klamki, relingi, reflektory, zderzaki. Lakier jest ponownie suszony i następnie oklejany.
Jeśli chcemy zmienić kolor auta, a niekoniecznie chcemy trwale zmieniać lakier, folia będzie najlepszym rozwiązaniem.