Audi od lat charakteryzuje się wysoką trwałością, co sprawia, że to jedna z marek najchętniej kupowanych przez polskich kierowców na rynku wtórnym. Do Audi przyciągają nas także dobre parametry techniczne oraz solidne wykończenie. Wiele pojazdów z czterema pierścieniami w logo sprowadzamy również zza granicy.

Jeśli szukasz pojazdu stosunkowo oszczędnego i zależy Ci na tym, by posiadać Audi, to prawdopodobnie będziesz zadowolony z Audi A3. Jaki silnik w tym modelu sprawdza się najlepiej? W końcu to wybór jednostki napędowej ma kluczowe znaczenie dla przyjemności z jazdy, jak i kosztów podróżowania nowym pojazdem.

Jaki silnik najlepszy w Audi A3?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytania o to, jak wybierać Audi A3, jaki silnik jest najlepszy i które Audi powinieneś kupić? Każda jednostka ma swoje wady i zalety, więc ostateczna decyzja zawsze zależy od preferencji przyszłego właściciela.

Jeśli liczysz się z każdą złotówką wydaną na pojazd, zadowoli Cię silnik 1.6 8V, który znajdziesz w modelach Audi A3 zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji. Ten silnik odznacza się… stosunkowo wysokim spalaniem i niską dynamiką. Dlaczego więc warto na niego postawić? Ponieważ jest to bardzo prosta i łatwa w naprawie konstrukcja, która nie jest szczególnie awaryjna. W żadnym innym silniku nie wymienisz tak tanio paska rozrządu. Równie niewiele zapłacisz za montaż instalacji gazowej. Cena samego zakupu Audi A3 z silnikiem 1.6 8V również wyciągnie z Twojego portfela stosunkowo niewiele pieniędzy.

Wśród innych popularnych jednostek napędowych należy zwrócić uwagę na 1.9 TDI w Audi A3. Jaki silnik wybrać, gdy szukasz solidnej konstrukcji? Odpowiedzią jest właśnie 1.9 TDI. Nie bez powodu jednostka ta zasłużyła sobie na miano legendarnej. Podobnie jak wyżej, możesz liczyć na tanie naprawy i niską awaryjność. Silnik ten świetnie radzi sobie nawet w starych modelach (z wyjątkiem BXE z lat 2006-2008). Szczególnie trwały jest silnik 1.9 TDI, 90 KM z pompą rozdzielaczową. Minusem jest to, że przy dużych przebiegach mogą pojawić się awarie pompy wtryskowej oraz kłopoty z zaworem recyrkulacji spalin i przepływomierzem powietrza. Wybierając ten silnik możesz natomiast liczyć na niskie zużycie paliwa.

Na co jeszcze uważać?

Przy zakupach na rynku wtórnym zawsze warto zachować daleko idącą czujność. Przede wszystkim podejrzenie powinny wzbudzić zbyt niskie ceny i skromne przebiegi, zwłaszcza, gdy idą one w parze z widocznymi oznakami dużego zużycia pojazdu. Wielu kupujących popełnia też prosty błąd i nie decyduje się na jazdę próbną, a jeśli nawet… to prowadzi właściciel auta. Niestety sprytny sprzedawca może wiedzieć, jak ukryć wady, gdy to on kieruje, więc radzimy zawsze zapytać o możliwość przejażdżki w roli kierowcy.

W przypadku Audi A3 wybór silnika w starszym modelach powinien ciążyć raczej ku „benzyniakom”, gdyż będą one mniej awaryjne. Alternatywą może być opisana wyżej jednostka 1.9 TDI. Na rynku wtórnym znajdziesz też interesujące diesle CR, ale dotyczy to młodszych modeli, a co za tym idzie – adekwatnie droższych.

[Głosów:1    Średnia:3/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here